Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 december 2020

vintervitt - tisdagstrio

Vinter (2019) av Ali Smith.
En lång vinter (2012) av Colm Tóibín.
Vinterland (2020) av Kim Faber, Janni Pedersen.


Vintervitt (innehåll eller omslag) - tisdagstrio
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

26 kommentarer:

Mösstanten sa...

En lång vinter har jag i min läslista och Vinter av Ali Smith skulle jag inte ha något emot att läsa. Deckaren stoppar jag in i min deckarlista. Tack för tipsen!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, om du klickar på min länk, kan du lyssna på radioföljetongen.

Sara Pepparkaka sa...

Alla tre böckerna ser ordentligt vintriga ut, men jag har inte läst någon av dem.

Monika sa...

Här var det verkligen vinter 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Sara, Colm Tóibíns bok kan du klicka och lyssna på P1

Monika, funkar i brist på riktig snö :)

Vargnatt sa...

Det var verkligen mycket vinter :)

znogge sa...

Snygg och bra vintertrio!

Klimakteriehäxan sa...

Toibin är min enda bekanting i din trio.

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, i böcker hittar vi den enda vintern i Göteborg med plusgrader.

Znogge, tre bra intressanta författare.

Klimakteriehäxan, tror du skulle gilla Ali Smiths nutidsskildringar.

Ama de casa sa...

Såvitt jag kan se så blev det en väldigt vintrig trio :-)

Mrs Calloway sa...

Smith står i hyllan, Colm Tóibín har jag läst och Vinterland ska jag försöka komma ihåg att läsa

Boklysten sa...

Har inte läst nåon av de här böckerna. Tack för tips!

Lena sa...

Tack för tipsen. Vinterland har jag stående i hyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, du ser helt rätt :)

Mrs Calloway, Ali Smith är intressant nutidsförfattare.

Boklysten, var så god, hoppas något lockar.

Lena, jag tror du kommer att gilla den.

Lottens Bokblogg sa...

Vinterland har jag tänkt läsa snart.

Maria sa...

Jag har läst någon annan bok av Colm Toibin som jag tyckte om. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, passar denna årstid.

Maria, jag gillar Tòibins böcker.

Cinnamon sa...

Tack för tipsen! Har inte läst någon av dessa men Höst av Ali Smith.

Anna sa...

Ali Smith står alltid på min lista men jag har fortfarande inte lyckats komma mig för att läsa något. Snart får det bli av!

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, gillar det jag läst av Ali Smith.

Anna, jag beställde nyss en bok av henne på biblioteket.

Ugglanoboken sa...

En lång vinter har jag läst - gillar verkligen Toíbín! Smiths årstidsböcker vill jag läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, Tóibín och Ali Smith är bra, vill läsa mer av båda.

Åsa sa...

Vintriga titlar! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, riktigt bra böcker :)

Robert W sa...

Vinterland är riktigt bra! Och det är övriga böcker i serien också.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, Kim Faber och Janni Pedersen är bra samtidsförfattare.