Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 december 2020

julklapp till göteborgare


Göteborgs-Posten ger ut En oönskad julklapp (2020) av Sara Molin som följetong. Boken berättar om Diana som inte vill lämna Tanzania för att tillbringa november och december i ett mörkt Sverige. Hon vill inte återuppleva känslan av att inte passa in, och hon vill definitivt inte fira en svensk jul med alla förväntningar det innebär.

4 kommentarer:

Ama de casa sa...

Men det var väl en trevlig julklapp och inte alls oönskad :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, riktigt trevlig läsning 😋

Kerstins bokblandning sa...

Då kanske jag kommer att läsa den där.

Hanneles bokparadis sa...

Kerstin, funkar utmärkt.