Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 mars 2022

minnesvärda musikaler - kulturfråga

Det har ju blivit en del musikaler, mest minnesvärda:
The Commitments i London gjorde en glad, bra film också.

Kärt minne Les Misérables musikal med dottern i London.

Äntligen i juni ska vi få se Lejonkungen i London med barnbarn.

Vilka filmer eller musikaler med en viss artists musik har du redan sett och gillat? undrar Enligt O i: Veckans Kulturfråga.

10 kommentarer:

enligt O sa...

The Committments tyckte jag om både som bok och film.

Hanneles bokparadis sa...

enligt O, The Commitments bra som musikal och film, tror jag har boken.

Klimakteriehäxan sa...

Vill gärna se Lejonkungen! I London finns alltid något bra. Minns Billy Elliott

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, tror jag sett Billy Elliott bara som film

femfemman sa...

Har sett alla tre på plats i London. Gillade dem! Jesus Christ är också en favorit, liksom Fantomen på operan. Båda sedda flera gånger, I London och i Sthlm, Gbg eller Jönköping.
Josef and The multicoloured raincoat har jag sett flera gånger... Mamma Mia Bärs rn... Grease är också bra..
Många gånger upplevd...bl.a. på Broadway
Att jag är musikcalnörd, det tror jag du förstår...
Ha en god dag !//Anna-Lena

Znogge sa...

Vi såg "Lejonkungen" när vi var i London senast och den var jättebra!

Mösstanten sa...

Har inte sett någon av musikalerna. Jag hänger visst inte med. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, underbart, många har man ju sett som film.

Znogge, i år tror jag att vi kommer till London med barnbarn! ❤️

Mösstanten, kanske du har sett andra musikaler

Ama de casa sa...

Vad kul att ni ska se Lejonkungen i London! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det ska bli jätteroligt 🙂