Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 mars 2022

köpt på bokrea - helgfråga

Meadowlands av Louise Glück (översättning Stewe Claeson), Noveller av Franz Kafka, Livets tunna väggar av Nina Burton, Monsieur Andesmas eftermiddag av Marguerite Duras,  Alice's Adventures in Wonderland Unabridged, with Poems, Letters & Biography av Lewis Carroll, Romaner av Karin Boye.

Vad har du köpt på bokrean?
undrar: Mia i Helgfrågan.

17 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Köpte Alice på rea för ett par år sedan. Vilken besvikelse!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, lånade A som i Alice : en Lewis Carroll-encyklopedi av Jonas Ellerström på biblioteket, riktigt intressant

Mia Eggimann sa...

De böckerna såg jag på rean men hade ingen aning om vilken typ av bok.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, en del författare inte så kända, men dessa inte helt okända

Robert W sa...

Noveller av Franz Kafka kan nog vara intressanta. Men kanske ännu mer Romaner av Karin Boye.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, tyckte att båda var intressanta och inte så dyra nu, många noveller av Kafka jag inte läst tidigare.

KajsaLisa sa...

jag hittade en intressant bok på bokrean. Cykelbudet av Anders Teglund.
Han är arbetslös musiker under Pandemin och tar jobb på Foodora i Göteborg, (finns även i Stockholm). Han får cykla runt i stan och leverera färdigmat.
Jag har inte läst den än men vad jag hört visar den vilka förhållanden dom får slita under och att Sverige kan vara ett grymt klassamhälle.
Jag tar nog upp den i bloggen när jag läst den.

Sara Pepparkaka sa...

Jag har läst och gillat någon bok av Marguerite Duras tidigare, så det vore en idé för bokreashoppingen.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, Marguerite Duras har skrivit många böcker, några har jag lånat på biblioteket.

KajsaLisa, läst om Cykelbudet i Göteborgs-Posten och pratat med författaren, modern arbetarlitteratur.

Linnea/Bokblomma sa...

Kul att du gjort så många fynd. :)

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, inte svårt att hitta bra böcker 🙂

Ama de casa sa...

Många fina fynd :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, lätt när man har ögonen med sig, eller frågar personalen 🙂

Lena sa...

Ser ut som väldigt intressanta böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, jag är nöjd med mina nya bokfynd 📚

Åsa sa...

Det var flera där som väckte mitt ha-begär. :) Särskilt Noveller av Franz Kafka.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, dessa noveller har jag inte sett tidigare.