Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 juli 2024

Literary Appropriations of Myth and Legend


Literary Appropriations of Myth and Legend by Ewa Młynarczyk.
The aim of the book is to show that the works of Alfred Lord Tennyson, William Morris, Algernon Charles Swinburne and William Butler Yeats prove that myths and legends could still be employed in original and creative ways. Not only do these poets show keen awareness of the classical heritage but they also venture into other cultural areas, exploring Celtic and Norse themes and adapting them for their particular needs.
Hittade boken i en trevlig bokaffär Läs is More i Göteborg som säljer begagnade engelska böcker.
Barnbarnen hittar poesi och science fiction. Bredvid The English Shop där jag köper viktiga saker. Vi fikar eller äter lunch på ett ställe bredvid med hembakat.

Och på andra sidan gatan har vi The English Bookshop, mycket trevlig affär också.

4 kommentarer:

Mösstanten sa...

Fin utflykt med barnbarnen. Härligt att ha såna butiker i sin hemstad.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, relativt nya trevliga affärer i Göteborg 🇬🇧

Znogge sa...

Uppenbarligen ett fint kvarter med trevliga och intressanta affärer. Jag gillar verkligen namnet på butiken :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, fyndigt namn på trevlig affär 🙂