Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 juli 2024

bäst under 2024 - tisdagstrio


Ett spöke i strupen av Doireann Ní Ghríofa.

Dagsljus först på lördag av J.B. Priestley.
Ankor, Newburyport av Lucy Ellmann.

Bästa läsningen under första halvåret 2024 - temat tisdagstrio hos: Ugglan.

18 kommentarer:

Mösstanten sa...

Intressant! Ett spöke i strupen får åka in i läslistan.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, en annorlunda läsvärd bok.

Znogge sa...

Har inte läst någon av dem men "Ett spöke i strupen" ska jag kolla upp.

femfemman sa...

Tackar för tips. Spöket är tilltalande...

Hanneles bokparadis sa...

Doireann Ní Ghríofas bok är annorlunda, irländsk.

FrökenChristina sa...

Även om jag inte läst den måste jag säga att en titel som är Ankor låter väldigt annorlunda.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Ankor, medvetandeström. Låter intressant men lååångt...?

Hanneles bokparadis sa...

Ankor, Newburyport av Lucy Ellmann är mycket annorlunda bok, tryck på länken, bara 1047 sidor

Anonym sa...

Ankor har jag i min ägo men drar mig för den när den är så tjock /Maria Bokologen

Klimakteriehäxan sa...

Undrar lite vad det är för sorts böcker??? Okända för mig.

Mrs Calloway sa...

läste din smakebit om Ellman. den får jag lust att läsa. J B Priestley känner jag till sen gammalt men Ett spöke i strupen är ny för mig

Cinnamon sa...

Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, bara klicka på mina länkar.

Mia Eggimann sa...

Jag har inte läst eller ens sett dina böcker.

Lena sa...

Inte hört talas om dessa. Tack för tipsen.

Hanneles bokparadis sa...

Böcker som kanske inte är med i så många listor.

Monika sa...

De här böckerna var nya för mig!

Hanneles bokparadis sa...

jag har berättat om dessa tidigare.