Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 mars 2014

tatuera mej, bokstavligt?

Nej, jag har ingen tatuering, men jag beundrar Helene Billgrens inköpslista. En gång såg jag en mörk ung man med "Made in Korea" på armen, honom kan jag också tänka mej att härma. Och i min dödsannons skulle en hög böcker sitta bra. Frågan kommer från Bokbloggsjerka 28 – 31 mars. Mitt motto: "Too much is never enough."

24 kommentarer:

Monika sa...

Visst har jag funderat på en tatuering, men när jag tänker på att jag ska ha den i resten av mitt liv (som förhoppningsvis är ett bra tag) så får jag kalla fötter.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, man kan ju ha såna där en-gångs...

Sara Pepparkaka sa...

Egentligen skulle man väl kunna tatuera in inköpslistan, det är ju inte som att den varierar mycket, fast man inbillar sig det..

Hanneles bokparadis sa...

Sara Pepparkaka, ganska små variationer under åren :)

Ingrid sa...

Citat skulle jag inte vilja ha på kroppen (jag associerar omedelbart till dumma historier som jag hörde under stenåldern (då jag var barn)- annars har jag faktiskt en tatuering- av en symbol. Det räcker mer än väl.

Hannele sa...

Ingrid, du överraskade mej :)

Ewa K sa...

Jag gillar små diskreta tatueringar, men det är viktigt att välja rätt.

Hanneles bokparadis sa...

Ewa K, jag kan låna barnbarnens klister-tatuerinar :)

bloggbohemen sa...

Inköpslistan är lite kul, men tatueringar är inget för mig.

Hannele sa...

Bohemen, jag klarar mig också utan :)

Unknown sa...

Jag har bokhögen på överarmen! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Malin, häftigt! Böcker tröttnar man ju inte på :)

Vargnatts bokhylla sa...

Haha ja inköpslista var ju lite annorlunda :)

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, kanske bra när man är gammal :)

Lotten sa...

Jag skulle nog tröttna på inköpslistan ;-)

Hannele sa...

Lotten, hihi, men listan liknar livet :)

Boklysten sa...

Inköpslistan var lite rolig

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, inte så vanlig, tror jag...

klok som en bok sa...

är du made in Korea:)?

Hanneles bokparadis sa...

nej, men pojken som hade sån tatuering var det :)

Anonym sa...

Inköpslistan var lite häftig! Men man skulle varit den som kom på det först. Nu härmas man ju bara... Men beundra får man! Att tatuera in Made in Sweden kan få trista anknytningar till obehagliga politiska parti så det hoppar jag på. Tror kjag skippar det där med tatueringar överhuvudtaget! ;)

Hannele sa...

Kajsa, jag fortsätter också att leva utan :)

Freja sa...

Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Men ingen text, tänk om tatueraren skulle stava fel...

Hanneles bokparadis sa...

Freja, hihi, det har jag inte tänkt på...