Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 februari 2020

lyxigt i mässing

köpt små lyxiga bokmärken av mässing i England.
Passar i vackra antika böcker.
Kanske även BP, Agneta, Gerd, Klimakteriehäxan har bokmärken.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Snyggt och lyxigt men jag tror inte jag skulle vilja använda dem. Men sätta ien bok och ha att titta på kanske?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, vissa vackra bokmärken kan bli skådebröd.

Geddfish ♥ sa...

Oh, så vackra och med ett gammaldags stuk.
Passar absolut som bokmärke, för det är de ju!
Trevlig lördag!

Älskar att läsa sa...

Åh, så fina! Blev lite småkär i dem :)

Znogge sa...

Trevliga bokmärken och fina souvenirer!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ vackra, vill ogärna tappa dessa små konstverk.

Agneta, glad att jag hittade dem :)

Znogge, riktigt fina souvenirer!

Ama de casa sa...

Vilka fina! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, pyttesmå konstverk :)

Klimakteriehäxan sa...

Eleganta små saker!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ska inte användas i vilken billig pocket som helst!

BP sa...

Dom är ju hur fina som helst! Annorlunda och riktiga små konstverk! Var rädd om dom!

Hanneles bokparadis sa...

BP, ska använda dessa hemma!

Mia Halvarsson sa...

Vilka vackra bokmärken, wow!!!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, glad att jag hittade dem!