Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 mars 2018

Än en gång Paris - kulturkollo

Jag älskar att resa i läsfåtöljen, hittade en trevlig bok Än en gång Paris : 
En nyckfull bok av Bo E. Åkermark och Hasse Lindroth: de följer i fotspår efter Maigret, Strindberg, Monet, Hemingway, Simone de Beauvoir och andra, smultronställen, bakgator och bokaffärer.

12 kommentarer:

Nattens bibliotek sa...

Den ska jag lägga på minnet. Jag som älskar Paris.

Hanneles bokparadis sa...

Bokstödet, boken finns på vissa bibliotek.

Znogge sa...

Paris är dessutom en spännande stad att resa till. Om och om igen. Finns alltid något nytt att se.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bäst om man kan franska :)

Monika Häägg sa...

Paris är härlig atmosfär. Bara varit där en gång. Får kanske ta en liten bokresa.

Hannele på Hisingen sa...

Monika Häägg, jag har varit i Paris bara en gång, utan pengar och utan att kunna franska..

Kulturkollo Linda sa...

Tack för ett spännande boktips!

Hanneles bokparadis sa...

Linda, jag älskar att läsa reseberättelser! ❤️

Jokke sa...

Det är roligt att resa att resa böcker :)

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, nästan det bästa jag vet :)

Mrs Calloway sa...

lugnt och skönt att resa i fåtöljen. en kan pausa när en vill
och bestämma allt själv. men jag skulle kanske inte resa till Paris i första hand...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, ibland försöker jag lämna England och testa Paris...