Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 augusti 2017

Äppel päppel must av Ylva Tryselius

Äppel päppel must av Ylva Tryselius är en väldigt vacker bok om äppelmusterier, om äldre äppelsorter, parker, vackra svenska vyer, en underbar resa. Jag älskar höst och äppelmust, köper det på marknader, hälsokostaffärer, mataffären ibland, fina äppelrecept, ska testa pajen med en gång.

3 kommentarer:

znogge sa...

Äppelmust är så gott! Vi drack en lokaltillverkad för någon vecka sedan. Vilken smak!

Annette sa...

Den boken ser verkligen fin ut. När vi var på resa i Normandie i somras stannade vi på en gård som gjorde sin egen äppelmust, och även pommeau och calvados. Så otroligt mycket godare än cider.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, absolut godaste höstdryck!

Annette, i Normandie finns mycket gott, tog med mej hem olika drycker, gillar den torra cidern.