Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 augusti 2017

Göteborgs Kulturkalas

På Stadsbiblioteket hittade jag Eden av Tim Smith för 10 kr, en bok om världens största växthus i Cornwall, dit jag funderat på att resa. Nu kan jag resa i läsfåtöljen.
Göteborgare gick man ur huse för att delta i festligheterna.
Jag åt världens godaste Fish'n chips med Hallandpotatis.
Gillar man inte älgkebab, fanns även känguruhamburgare.
Frappé Piña Colada och jordgubbssmoothie ovanpå Akademiebokhandeln.

8 kommentarer:

Jokke sa...

Göteborg är en god stad :)

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, jag stortrivs i Göteborg :)

znogge sa...

Vilket trevligt arrangemang och grattis till bokfyndet!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, många bra artister, nu behöver jag inte resa till Eden :)

Nilmas Bokhylla sa...

Vad kul! Jag glömde helt av kulturkalaset i år :O

Veiken sa...

För första gången på flera år, så har jag inte varit inne på kalaset. Det har hela tiden kommit annat emellan. Hoppas på att komma iväg nästa år!

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, sånt kan man väl inte glömma :)

Veiken, då får du boka färre aktiviteter!

KajsaLisa sa...

Dom två sista bilderna får det att vattnas i munnen.