Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 maj 2018

favoritförfattare - helgfråga

Vilken författare skulle du vilja intervjua och vad skulle du fråga? 
undrar Mia i Helgfrågan. Virginia Woolf fast hon är ju död.
Samtala med Emma Eldelin som skrev Att slå dank med virtuositet.
Skulle gärna samtala med Horace Engdahl om Fernando Pessoa.
Bonusfråga: Vilken är din favoritglass? Nougat, Romrussin ❤️
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Horace Engdahl vore intressant, då kunde du fråga honom vad som hände i akademin egentligen.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, det skulle han dock aldrig svara på.

Villa Frejas bokblogg sa...

Det finns många författare jag skulle vilja fråga om saker, och be om tips.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, tips vet jag inte... hur tänkte du? Jag vill försöka förstå vad de har skrivit och kanske varför?

Klimakteriehäxan sa...

Tänker att jag nån gång borde läsa nåt Horace skrivit. Gillar också romrussin!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag tycker väldigt mycket om det Engdahl har skrivit.

Bokdamen sa...

Emma Eldelin känner jag inte till, intressant.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, klicka på länken så får du lite info.

Boklysten sa...

Romrussin är gott!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, eller hur!

Paula sa...

Har inte läst Engdahl, känner honom inte men gillar inte hans uttryck och minspel. Kan vara att jag har förutfattade meningar...

Hanneles bokparadis sa...

Paula, det tror jag att du har... omöjligt att gilla alla, han skriver bra

Robert W sa...

Nougatglass är gott. Nästan lika gott som chokladglass!

Mrs Calloway sa...

gillar också det Engdahl skriver även om han verkligen förvånar mig

Annette sa...

Ja, Horace Engdahl vore det intressant att intervjua. Men först måste jag förstås läsa något av det han skrivit, och efter det som hänt kommer han inte att vara prioriterad läsning. Älskar all glass, året runt :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag har tröttnat lite på chokladsmak.

Mrs Calloway, alla förvånar mig just nu.

Annette, Engdahl har varit i Göteborg, intressant att lyssna på honom.

Sara Pepparkaka sa...

Nougat är gott, men jag skulle kanske vilja ha lite chokladsmak med någonstans också.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, tänk så mycket gott det finns!

FrökenChristina sa...

Horace är ju en god litteraturvetare och det kan en ju diskutera. Nougatglass är inte helt fel.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Ckristina, intressant med kunniga människor.

Åsa sa...

Engdahl har jag nog så gott som noll koll på. Inte läst något av honom.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, mycket tänkvärd läsning.