Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 februari 2019

Karen Blixen-ros återanvänd

städade bland mina papper och hittade en etikett för en vit Karen Blixen-ros, som inte längre finns kvar, dött i min trädgård. Den var ganska dyr för tio år sedan; 369 kronor. Etiketten får leva vidare som bokmärke.
 Boklysten har också bokmärken.

15 kommentarer:

Mösstanten sa...

Fint bokmärke som minner om en fin författare.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, eller hur, riktigt passande.

Ama de casa sa...

Ett riktigt exklusivt bokmärke alltså :-) Vacker ros!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, med en riktig bra författare! Rosen har dött...

Boklysten sa...

Wn väldigt vacker ros!

Znogge sa...

Vilket passande bokmärke!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, trevligt att ha "bokmärket" kvar som minne...

Znogge, jag har flera böcker av Karen Blixen, passar bra.

Klimakteriehäxan sa...

Blommor och böcker är en bra kombo.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, finns något för alla smaker.

Veiken sa...

Karen Blixenros, så härligt! Vi var på hennes ranch i Sydafrika för några år sedan. Vilken kvinna!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, häftigt, jag har aldrig varit i Afrika...

wiolettan sa...

Karen Blixen, henne gillar jag, av det jag har läst.
Bra, fint och passande bokmärke.
Trevlig helg.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, rosen dött men litet minne kvar.

Ugglanoboken sa...

Fin novellsamling och fin ros!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, synd att rosen dog.