Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 februari 2019

SAOB - akademiskt bokmärke

Svenska Akademiens ordbok, SAOB, volym 37
Boklysten, Klimakteriehäxan och BP har också bokmärken.

8 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Stiligt! PS: sedan några veckor tillbaka lägger jag länk både till dig och Boklysten och nu också till BP, eftersom jag tycker det vore kul med fler "deltagare". Kan inte du göra det också????? bara ett förslag! (du länkar ju iofs redan till Boklysten)

Hanneles bokparadis sa...

KLimakteriehäxan, denna bokmärke platsar bara bland vissa böcker... klart vi ska hitta flera som gillar bokmärken.

Boklysten sa...

Roligt oh annorlunda bokmärke!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, ganska fin på sitt sätt.

BP sa...

Hahaha! Så gulligt av dig att du länkar nu även till mig, trots att jag faktiskt inte har fler egna bokmärken än de jag visat;-) Nu har jag ju fotat två till och jag lovar att länka till dig nästa lördag. Påminn mig bara, så att jag inte glömmer;-)

Ditt bokmärke är minst sagt annorlunda. SAOB använde jag mig ofta av förut, men nu använder jag mest synonymer.se, vilket inte är samma sak, jag vet;-)

Utsug till vreta fick jag faktiskt googla, då jag inte visste vad det var för nåt. Men nu vet jag.

Hanneles bokparadis sa...

BP, viktigast att du inte gör hundöron :)

Ugglanoboken sa...

Snyggt!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, används bara mellan vissa böcker...