Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 juli 2019

riktigt tjusiga bokmärken

Flera riktigt fina, själv köpte jag ett enkelt, kunde inte bestämma mig. Vad har du mellan sidorna, undrar Boklysten. Även Mösstanten, Klimakteriehäxan, Agneta och BP, Emma, Gerd har bokmärken. Fröken Christina gör bokmärken: HÄR.

22 kommentarer:

Mösstanten sa...

Oj så fina bokmärken. Måste väl användas i särskilt fina böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, fin tanke att välja bokmärke efter boken.

Ama de casa sa...

Verkligen jättefina! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, har en inte pappersböcker så kan man kanske hänga på väggen :)

Znogge sa...

Så fina! Själv lägger jag vad som finns till hands mellan böckerna.

Älskar att läsa sa...

Så fina! Jag skulle haft väldigt svårt för att bara välja ett av dom :)

Emma, Sol som sol? sa...

Men de var ju fina, hade också haft svårt att välja ett. En bra spridd på mönster och färg: från väldigt mycket färg och mönster till det sobra och dova.

Här är mitt:
https://solsomsol.blogspot.com/2019/07/mina-bokmarken-nr-10-mun-och-fotmalarna.html

Veiken sa...

Läckra! Jag fick ett handbroderat bokmärke av en vän som jag bara träffat två gånger- Tacksam!

Ett mystiskt bibliotek sa...

Jättefina! Älskar bokmärken, samlar lite på dem. Jag brukar även välja bokmärke efter vilken bok jag ska läsa. ;)

Yasmine sa...

Jo han kan tvätta själv men mamma hade lovat att göra det och mot att hon sydde min mörkläggningsgardin så tvättade jag kläderna haha! Nej jag menar faktiskt Viborg i Ryssland. Åkte igenom där på väg till Sankt Petersburg :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, allt är bra utom hundöron.

Helena, riktigt svårt att välja.

Emma, som små konstverk.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, det handbroderade låter väldigt fint.

Josefin, visst ger rätt bokmärke rätt stämning för läsningen.

Yasmine, vilken spännande resa du gjort!

BP sa...

Du bor ju i Göteborg har jag förstått. Å där verkar finnas hur många bokmärken som helst, jämfört med Stockholm alltså.
Bokmärkena är riktigt fina, men aningen för "tama" för min smak;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, jag såg dessa nyligen i Akademibokhandeln.

Christina Karlsson sa...

Å, dessa fina bokmärken :)

Hanneles bokparadis sa...

Christina, helt i min smak :)

Klimakteriehäxan sa...

Fina - men jag ska verkligen försöka låta bli att köpa fler ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, varför då...

FrökenChristina sa...

Vad fina de var. Speciellt med den lilla tofsen.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, fint bokmärke förgyller en bra bok.

Boklysten sa...

Jättefina! Det är ju det där dilemmat man hamnar i när man hittar flera fina bokmärken, man kan ju inte köpa alla...

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag lyckades avstå :)