Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 november 2019

boktidningar - helgfråga

Brukar ni läsa eller titta på tidningar eller program om böcker? Vilka? undrar Mia i Helgfrågan. Vi tittar alltid på Babel i svt. Göteborgs-Posten har bra och intressanta film- och bokrecensioner.
Tidningen Vi Läser har jag läst många år, alltid något intressant.
Bonusfråga: Har du något bra filmtips? nyfiken på Drottningens corgi.
Mias Helgfråga

17 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Babel tittar jag på ibland, men glömmer ofta det. Tack för filmtipset.

Klimakteriehäxan sa...

Haha, den där "hundfilmen" är nog som gjord för dig!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, som tur kan man se Babel i svtPlay.

Klimakteriehäxan, det tänkte jag 🇬🇧

Lena sa...

Drottningens corgi verkar kul :)

Sara Pepparkaka sa...

Jag tittar väldigt sällan på Babel, det är för att jag ser så lite på TV överlag tror jag.

Robert W sa...

Den filmen verkar skojig! :D

Hanneles bokparadis sa...

Lena, verkar ganska brittisk :)

Sara, jag hittar ganska ofta intressanta saker i svt.

Robert W, vi får se om jag kommer iväg på bio :)

Mrs Calloway sa...

jag gillar Babel. radion har ju jättemånga tips. är en intresserad finns det tips lite överallt

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag flanerar gärna på biblioteket och kollar på böcker bibliotekarien lagt fram

Boklysten sa...

Jag läste Vi läser under ganska lång tid, men så ledsnade jag.

Znogge sa...

Babel är ett bra program. Dessutom så pratar jag mycket böcker med vår bibliotekarie på skolan.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag har inte ledsnat än.

Znogge, jag pratar också böcker med skolbibliotekarie, får bra tips... och vice versa,

TinaO sa...

Ja, du har helt rätt, GP brukar vara bra.
Och det där verkar vara en film helt i min smak! :)

Bokdamen sa...

Babel kollar jag på. Vi läser har vi på jobbet så den läser jag ibland.

Hanneles bokparadis sa...

TinaO, GP har varierande utbud av duktiga recensenter, anglofilisk humor tilltalar mig :)

Bokdamen, toppen att läsa tidningar på biblioteket.

Åsa sa...

Den filmen verkar ju kul! :) Vi läser har jag frestats av ibland, men det går över.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, du kan läsa gratis på biblioteket.