Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 november 2019

leende, skratt - omslag

Irländska leenden.
Enid Blytons barn ser oftast lite rädda ut.
Någon måste föregå med dåligt exempel av Anne Taintor.
Anglosaxisk humor under 100 år i text och bild (1952).
Pang i bygget (BBC2 1975-1979), The Complete Fawlty Towers av Connie Booth och John Cleese, med foton, repliker...
Fnitter-böcker från 1981-1983.


Leende, skratt är tema hos Boklysten.

10 kommentarer:

znogge sa...

Vilka härliga omslag du bjuder på! Att se Femböckerna är verkligen en nostalgikick :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst smittar leendet :)

Boklysten sa...

Jättemånga du hittade. Jag tyckte det var svårt att hitta leenden och skratt på omslagen. Förlagen verkar gilla gravallvarliga eller nollställda ansikten mer.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, mest allvarliga miner, svårt att avgöra om det verkligen är leende.

Rämmengården sa...

Många fina boktips tack så mycket ha en trevlig kväll kram Nina

Hanneles bokparadis sa...

Nina, önskar dig detsamma.

Annette sa...

Fem-böckernas omslag gör mig alltid nostalgisk och glad :)

Hanneles bokparadis sa...

Annette, glad att jag har plats för dem i min bokhylla ❤️

Åsa sa...

Pang i bygget var ju kul, vilka toppenbra skådespelare! Lyckans hjul har jag faktiskt läst, tyckte nog mest den var konstig... men man kan ju inte gilla allt. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, John Cleese var verkligen rolig.