Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 december 2019

Loch Ness-odjur

köpte bokmärket på ett museum i Åbo på min Finlandsresa.
Ibland har Gerd, Emma, Agneta, BP, Klimakteriehäxan bokmärken.
Rettigin palatsi Turku.

14 kommentarer:

Veiken sa...

Jag kollade och kollade efter Nessie, men kunde inte se henne när jag var där. Hon gömde sig nog. Ville inte vara med på bild! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, vi såg inte heller när vi åkte förbi....

Geddfish ♥ sa...

Häftigt bokmärke!
Jag visar också en typ av bokmärke https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/12/mina-bokmarken-v52.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ lite annorlunda, roligt.

Znogge sa...

Vilket fint bokmärke!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tycker mycket om det.

Klimakteriehäxan sa...

Sicken otäcking mitt i din bok ...

Ama de casa sa...

Sjöodjur gör sig bra som bokmärke :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Men den var ju söt! Och jag gillade det lilla rimmet som hände med.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag gillar denna, ångrar att jag inte köpte en rost-bröd-hållare av samma tema i Skottland...

Ama, eller hur :)

Emma, inspirerande.

BP sa...

Coolt och i en fin färg! Har faktiskt en Nessie jag med, fast den är en soppslev:-)
https://bp-computerart.blogspot.com/2015/07/glad-gladare-gladast-signerat-anita-igen.html

Hanneles bokparadis sa...

BP, riktigt fina saker du har :)

Lena i Wales sa...

Jag har varit vid Loch Ness många gånger och också sett henne flera gånger. I alla fall som staty!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, jag har bara åkt förbi och sett sjön.