Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 mars 2020

bokryggspoesi - helgfrågan

Har ni någon bokryggspoesi? undrar Mia i Helgfrågan. Helt färskt:
Ett slagfält vid Dublin 4 och i London, där döda murar står i Åbo.

Bonusfråga: Hur håller ni humöret uppe i dessa oroliga tider?
inte direkt orolig, hoppas att våra semesterresor blir av.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Rätt svårt eller hur?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxa, knivigt att få ihop något.

Mia Eggimann sa...

Bra poesi, 👍👍

Sara Pepparkaka sa...

Fin poesi!

Lena sa...

Kunde satt ihop mängder av poesi. Det var så trevligt att kika på alla bokryggar.
Lika bra att inte oroa sig för mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag är riktigt nöjd med skapelsen.

Sara, tack, riktigt roligt att göra!

Lena, precis, bara leka med orden.

Mrs Calloway sa...

hade glömt hur en gör, men det är kul

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, inget man sysslar med dagligen, kul

znogge sa...

Snyggt!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, riktigt roligt faktiskt.

Robert W sa...

Fin poesi.

Jag oroar mig inte heller. Det finns det så många andra som gör.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, att oroa sig gör ingen skillnad.

Hanna sa...

Snyggt strukturerad ryggdikt!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, tack, lite kul att göra faktiskt!

Lottens Bokblogg sa...

Spännande att se allas poesi!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, eller hur, riktigt intressant!

Bokdamen sa...

Blev bra poesi! Oroa sig ska en undvika, om det går.

Scylla sa...

Ja, det här var ju jättekul att göra!

Boklysten sa...

Fin poesi! Hoppas du kommer iväg på dina resor!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag oroar mig sällan i förväg.

Scylla, eller hur, riktigt kul!

Boklysten, tack, meningen att resa med äldsta barnbarnet till Harry Potter, vill inte förlora pengar heller

Åsa sa...

Ganska kul detta, när man väl börjat. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, visst blir man sugen på mer :)