Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 maj 2020

Bicepspoesi av Nicko Smith

Stretchar mot stjärnorna!
Bicepspoesi, hanteldagar
Dofterna av svett & metall
musklernas supernova

Kvällspass, powerwalk & militärpress
nedbrytning och uppbyggnad
bänkpresslycka

Kroppens tempel berusat av endorfin

Reser mig upp från slapphetens aska
från ursäkternas parad

Springer fortare och fortare
förbi chokladkakor, chipspåsar och meningslösa sockerchocker

Pulsen är mina vargar
ett lockrop till den råa styrkan
inuti den förslappade människoreflektionen

Återaktiverar livskraften
Stretchar mot stjärnorna!
Nyskriven dikt, 26-04-2020 av Nicko Smith.

10 kommentarer:

femfemman sa...

Härliga ordvändningar. Ger tankar: fanatism, inte nyttigt att träna så mycket....Och en liten chokladbit kan man unna sig.Tror inte han pallar i längden. Eller när det en hon? Hen-ordet avskyr jag. //Anna-Lena

Mösstanten sa...

Peppande kanske? Vitaliteten och styrkan blomstrar i de där raderna.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, en chokladbit är bara nyttigt, denna är riktigt bra!

Mösstanten, visst blir man peppad.

Nicko sa...

En godisdag (inga överdrivna mängder o helst mörk choklad) i veckan är ok! Men inte mer. Då kommer tandtrollen o övervikten smygande fort...

znogge sa...

En mycket bra dikt tycker jag och känslan förmedlas på ett fenomenalt sätt!

Hanneles bokparadis sa...

Nicko, precis, inte behöver man avhålla sig från allt ❤️

Znogge, känslan och ordvalen är så bra!

Veiken sa...

Jätteroligt med nya grepp och lek(?) med ord!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, visst blir man inspirerad!

Hanna / Rak i ryggen sa...

Kul och inspirerande! Jag skulle ha skrivit "Springer fortare och fortare//
MOT chokladkakor, chipspåsar och meningslösa sockerchocker" ;)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, verkligen inspirerande, Springer fortare gör man ju nu på våren... åt rätt håll :)