Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 november 2020

adventskalender - helgfråga

Har du beställt någon adventskalender? Vilken sort? undrar Mia i Helgfrågan. Harry Potter till äldsta barnbarnet, fin chokladkalender till min mor.
Bonusfråga: Har du något serietips? The Queen´'s Gambit i Netflix, en förädrarlös tjej som slår alla killar i schack, tydligen på förstaplats på listan över mest sedda serier.

Mias Helgfråga

23 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Intressant tv-tips, tack!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, riktigt sevärt.

femfemman sa...

Måstekollaserie! Hoppas på chokladkalender, då jag fyller år om några veckor.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, den önskar går nog i uppfyllelse.

Sara Pepparkaka sa...

Kanske en chokladkalender skulle vara en bra farsdagspresent?

Hanneles bokparadis sa...

Sara, absolut, finns säkert många smaker.

Mia Eggimann sa...

Jag vill med ha en kalender men vet ej vad jag ska välja, te eller choklad.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, ta båda, passar bra ihop.

Mrs Calloway sa...

har hört att den serien ska vara väldigt bra. annars har jag svårt att hitta rätt. snygg kalender

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag har inte så avancerad smak

Znogge sa...

Någon kalender har det inte blivit än men ska kika på en till lilla S. Tack för tipset om serien. Den låter intressant.

Mösstanten sa...

Förra året hade jag en tekalender. Det var ganska trevligt.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en riktigt sevärd serie.

Mösstanten, trevligt att det finns kalendrar för alla smaker.

Ama de casa sa...

En chokladkalender måste jag nog köpa... Eller 24 - en för varje dag :-D

Lena sa...

Harry Potter-kalenderna var superfin. Tack för serietipset.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, inte så måttfullt 😀

Lena, barnbarnet kommer nog att vara nöjd.

http://kraka.moah.se sa...

Har köpt Body shops kalender för tredje året.

Bokdamen sa...

Kalender kan vara trevligt att ha, får se hur det blir i år.

Hanneles bokparadis sa...

Kraka, själv är jag inte så mycket för krämer.

Bokdamen, nu finns det något för alla smaker, även noveller.

Lottens Bokblogg sa...

The Queens Gambit är jag nyfiken på.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, riktigt fin serie.

Åsa sa...

Vilken fin Harry Potter-kalender! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, den kan man ha flera år!