Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 november 2020

har ett perfekt hem - fem på fredag

1 Vad är nytt i ditt hem? några nya böcker.
2 Vad är äldst i ditt hem? ett skrivbord som jag lyckades rädda efter vår garagestädning.
3 Vad skulle behöva bytas ut? ett nytt badrum.
4 Vad fattas som egentligen ”ska” finnas i ett hem? inget.
5 Vad önskar du fanns i ditt hem? större garderob.

Fem på fredag hos: ElisaMatilda.

33 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Håller med om garderoben, jag vill ha en walkincloset. Och så önskar jag mig ett nytt kök.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, min syster har gå-in-i-garderob, köket är jag nöjd med.

Lillian "sognafaret" sa...

Bøker må man ha, det kommer stadig ei bok eller to med hjem eller i posten.

Hanneles bokparadis sa...

Lillian, jag lånar flitigt på biblioteket också.

Klimakteriehäxan sa...

Större garderob vore ju på sätt och vis bra, men den skulle ändå bli full direkt ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ungefär så tänker jag, men vi har väldigt lite garderober i vårt hus...

Geddfish ♥ sa...

Man har alltid för lite garderober egentligen. Men jag rensar.
Trevlig fredag!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ vi rensar också, men jag räknar linneskåp också, har en liten garderob för lakan, handdukar...

Kina sa...

Om jag hade fler garderober så skulle jag spara ännu mer! Behöver ständigt rensa egentligen. Tror det är någon annan som hänger in en massa saker i mina skåp och lådor! Ha en bra helg!

Hanneles bokparadis sa...

Kina, jag har karaktär, köper inte så mycket numera... ha det gott.

femfemman sa...

Tur att man har garderobsplats kvar efter att döttrarna lämnat hemmet... fast det börjar bli trångt där också. Nä, här behövs inget heller...mer än det dagliga... Och lite puts av silver och koppar.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, har aldrig putsat silver eller koppar...

Mrs Calloway sa...

garderober fattas verkligen. och bokhyllor, förstås

Boklysten sa...

Skulle nog inte ha något emot lite fler garderober och förvaringsutrymmen överhuvudtaget.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag får minska lite på böcker... kanske

Boklysten, försöker att inte skaffa mer saker.

Ingrid sa...

Jag har en stor klädkammare, så någon garderob behöver jag inte, men precis som du vill jag ha ett nytt badrum.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, garderob och klädkammare har ju ungefär samma funktion, ha en bra dag.

Robert W sa...

Är det skrivbordet på bilden du menar. Himla tur att du räddade det i så fall.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, samma skrivbord, jag tycker väldigt mycket om det, gillar att blanda nytt och gammalt.

Paula sa...

Så vackert skrivbord, och fina bonader på väggen! Förvaring har man aldrig för mycket av.

Bokdamen sa...

Var ett fint skrivbord. Förvaringsutrymmen är bra men lätt att det hamnar många saker i dem har jag märkt.

Hanneles bokparadis sa...

Paula, den översta bonaden har jag sytt själv.

Bokdamen, det nya är det bättre med, det gamla släpar efter.

BP sa...

Skrivbordet som du visar på bild är väldigt vackert. Bra att du lyckades rädda det.
Å det lär bli dyrt om du behöver både ett nytt badrum och en större garderob;-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, nu kan man ju inte resa eller något... garderob är bara en dröm, kommer inte att förverkligas :)

KajsaLisa sa...

Du verkar nöjd md det du har, borde fler vara :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, vi har det vi behöver och tycker om 🙂

Susie på Stjärnarve... sa...

Vi har numera sex stora överfulla bokhyllor, trots att vi rensade för några år sen, men jag skulle kunna tänka mig ett par till.....
KRAM/Susie

Lena i Wales sa...

Alltid roligt med dessa frågor och svar.
Trevlig advent!

Hanneles bokparadis sa...

Susie, bokhyllor med bra böcker är trevligt att ha hemma.

Lena i Wales, önskar detsamma.

Linda Odelmar sa...

Känns som att det alltid finns för lite garderober, spelar av någon konstig andedning ingen rol hur många man redan har..är alltid fullt på en gång i dom känns det som.

Hanneles bokparadis sa...

Linda, vi var en stor familj med fyra tonåringar, då var det tufft... lite bättre nu.

Musikanta sa...

Var glad du att du inte har fler garderober - då sparar man ännu mer saker som är svårt att göra sig av med.
Önskar dig en fortsatt skön Första Advent.
Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Musikanta, har knappt plats för lakan och handdukar