Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 december 2021

skogshare och jag - fem en fredag

Skogshare, jag och mina icebugs, 9 km inkl snöskottning, vackert nu.
   
1 Vad har du gjort som alla andra i veckan? ätit och sovit gott.
2 Vad har varit otydligt den senaste tiden? tydligt om man lyssnar.
3 Vad har du varit tyst om i veckan? nja, hört maken spela saxofon i storbandet 🎷
4 Vad knorrar hos dig? inget, ska på julkonsert i kväll i kyrkan.
5 Vad har funnits en antydan av i veckan? vinter, skottat snö ofta.

Mummel - Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

26 kommentarer:

Mösstanten sa...

Icebugs är suveränt bra.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, verkligen, viktigt gå ut vid alla väder.

Klimakteriehäxan sa...

Är glad att jag slipper skotta snö. Men så länge den är vit är det väldigt vackert, och ljust!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag ser snöskottning som gratis motion 🏋

Susie på Stjärnarve... sa...

Har inte varit ute - pulsandet till växthuset oräknat - sen i onsdags eftersom snön gör att man inte går ut eller åker hemifrån om man inte absolut måste.....
KRAM/Susie

Znogge sa...

Ni har verkligen vinter och då är bra skor A och O! Bryta sig vill man inte.

Trevlig fredag!

Veiken sa...

Ja nu är det verkligen skottår(stid) Det kom en hel hög till i går kväll som en överraskning för SMHI! :)

Hanneles bokparadis sa...

Susie, jag har bra skor och varma kläder, njuter av att det är så vackert nu, kram

Znogge, sällsynt med så mycket vitt i Göteborg, ha en fin dag

Veiken, skottade bort på morgon, lätt när det är minus.

Ama de casa sa...

Jag har också ätit och sovit gott - viktiga ingredienser i livet :-)

Karoleen sa...

Härligt med snö, trots skottande. Det är så mycket trevligare än det gråa trista! Ha en härlig helg!

femfemman sa...

Får plocka fram ice-bugsen i morgon. Då får det äntligen bli en ordentlig runda

Kina sa...

Har också köpt kängor med dubbar. Det känns tryggt när man ger sig ut. Annars är det skönt när snön lyser upp. Förhoppningsvis är min svart höst slut! Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, viktigt i alla åldrar 😊

Karoleen, eller hur, väldigt vackert nu.

Anna-Lena, jag har skottat och promenerat en hel del.

Kina, verkligen bra, man kan ju inte stanna inne hela vintern, ha det gott!

Mrs Calloway sa...

snön är åtminstone ljus. det höjer ju humöret något. men skottandet blir tröttsamt när det snöar hela tiden. ut måste en ju. jag har varit ute en runda idag och jag hade pälsat på mig ordentligt så det var riktigt behagligt.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag är ute varje dag, snön är lätt när det är minus.

Ylva sa...

Vad trevligt med julkonsert!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, verkligen, i år blir det två, en i kyrkan och en i Konserthuset.

Linnea/Bokblomma sa...

Åh vad mysigt med julkonsert. Det saknade jag verkligen förra året, då allt var inställt.

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, så tråkigt det har varit… nu uppskattar man allt ännu mer ❤️

BP sa...

Javisst ja, ni fik ju en riktigt grym släng av den vita massan. Fem millimeter här, inte mera, men svinkallt istället.
Min bästis Yvonne ska till Nyköping på söndag för första uppträdandet med sin kvartett efter nästan två år.

Hanneles bokparadis sa...

BP, härligt, maken har verkligen saknat orkestern och spelandet 🎷

Bokdamen sa...

Inte så mycket snö här, lagom för min del, men kan bli mer. Julkonserter brukar vara trevliga.

Scylla sa...

Var i hela friden finns det en hare? Har också funderat på att skaffa Icebugs, men det verkar så jobbigt att inte bli av med dubbarna när man går in, så än kör jag med avtagbara dubbar.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, hoppas minus håller i sig.

Scylla, inget man hinner fota, fotspåren finns, på promenader går jag inte in

Helén sa...

Icebugs är en fantastisk uppfinning och att plumsa i snö har vi även fått göra här en del. Väldigt tidigt på säsongen och jag undrar hur den här vintern kommer bli när det är så här kallt redan. Eller så gör vi bort det kalla redan nu? Vi får väl se helt enkelt.

Hanneles bokparadis sa...

Helén, vi får se, bara klä på oss varmt.