Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 juni 2011

Klosterträdgårdar

Länge har jag tittat på Klosterträdgårdar : himmelska platser på jorden av Lena Israelsson, hon besöker flera kloster i olika länder, Valamo i Ryssland och andra. En väldigt trevlig bok om modernt klosterliv, kulturhistoria och annat

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Återigen- jag antecknar och skriver upp. Klosterträdgårdar föreställer jag mig som rofyllda och med mycket växthistoria, läkeväxter etc. Tack för detta fina boktips!!

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid E, boken finns säkert på biblioteket. Lena Israelsson skriver väldigt bra böcker. Hennes bok Jordens täppor - köksträdgårdar i hela världen handlar också om trädgårdar i olika länder.

Maria sa...

Voi kunpa tuo löytyisi meidänkin kirjastosta!

Hannele på Hisingen sa...

Maria, kannattaa kysyä.

Anna Amnell sa...

Minäkin koetan löytää sen. Kuvasin luostarien puutarhoja Sloveniassa ja Kroatiassa. Ne olivat päässeet rappeutumaan viime vuosikymmeninä, mutta jotain on jäljellä.

http://www.flickr.com/photos/amnellanna/sets/72157624042512745/

Hannele på Hisingen sa...

Anna Amnell, kiva nähdä nuo kuvat, minä kävin Solovetskissa, munkit siellä pitivät nättiä pientä luostaripuutarhaa.