Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 juni 2011

Hagaparken

Hittade en trevlig barnbok Andreas i Kungens Park av Ulla Sundin-Wickman 1965, roligt när jag själv har besökt parken, innan det blev ett privat hem igen.
Ekotempel finns illustrerad, man känner igen mycket i de tecknade bilderna.

2 kommentarer:

EvaB sa...

Nä vilken trevlig bok! Vi var just i Hagaparken i slutet av maj. Jag tycker Koppartälten är så fantastiska.

Hannele på Hisingen sa...

Eva B, alltid kul med böcker när man känner igen sig, Hagaparken är väldigt trevlig för picknick.