Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 juli 2014

min Strindbergshörna med alla hans fruar

städat lite och fått mina Strindberg-böcker på samma ställe. Jag har tydligen närmare en halv meter böcker om alla hans fruar! En missförstådd man som ofta blivit felciterad. Selma fick flytta på sig för hon fick inte plats i samma hylla med August.

6 kommentarer:

znogge sa...

En intressant personlighet minst sagt. Min mammas faster hade en tavla som Strindberg målat. Betalning för en mindre skuld men tavlan såldes för miljoner. Fast det har jag nog berättat om femtioelva gånger...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, väldans! Den mannen kunde ett och annat.

Freja sa...

I min hylla finns varken Strindberg eller Lagerlöf. Strindberg har jag aldrig läst, och Lagerlöf läste jag på den tid jag lånade böcker... Däremot funderar jag på att ha en särskild hylla för mina Minotaurböcker...

Hannele sa...

Freja, tur att man får fylla sin hylla helt efter egen smak ♥

Linnea sa...

Fin samling! :)

Hannele sa...

Linnea, det har blivit några böcker :)