Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 oktober 2014

släng inte omslag på gamla böcker

Synd att slänga omslagen, även trasiga är bättre än ingenting.

6 kommentarer:

znogge sa...

Omslaget betyder mycket för boken. Men än vad man tror... I alla fall när författaren är obekant!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, intressant omslag kan få en att köpa en bok, men i gamla böcker är det synd när omslaget är slängt.

Mrs Calloway sa...

jag håller med. jag brukar ta av omslagen (om det går) medan jag läser boken. det är kanske inte riktigt så det var tänkt, men i alla fall...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, precis, så kan man göra! Men att slänga omslag för att allt ska se likadant ut i bokhyllan är dumt... :(

Freja sa...

Av alla mina böcker är det bara en som blivit av med sitt omslag och det var när den var utlånad...

Hanneles bokparadis sa...

Freja, trist, jag lånar inte ut mina böcker mer... jag har referensbibliotek, man får läsa på plats :)