Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 juni 2016

mitt bokparadis är igång hela sommaren

Inget uppehåll i sommar med min bokblogg, gillar läsa ute i dagsljus.
Hur påverkar sommaren ditt bokbloggande? Lägger du ner mindre tid på bloggandet under sommaren eller lägger du tvärtom ner mer tid nu när du förhoppningsvis är ledig? Kommer du att köra några speciella teman, utmaningar eller tävlingar på din blogg nu under sommaren eller kommer du kanske att ha ett semesteruppehåll från bloggen istället? Veckans bokbloggsfråga: Vecka 26

15 kommentarer:

Mrs. B sa...

Härligt, jag hoppas göra detsamma.

KajsaLisa sa...

Ser gott ut, själv kommer jag att blogga något mindre, softar ett par dagar i veckan kanske.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs. B, låter trevligt!

Kajsa Lisa, kanske så här med, vet inte.

Bosse Lidén sa...

Jag är väl ingen bokbloggare men en bokälskare. Sommaren är härlig att läsa böcker på. i solskenet behöver jag inte ens läsglasögon. Men jag har blivit mycket mer kräsen de sista åren. Fler och fler böcker slår jag igen utan att de blir helt utlästa. Har handlingen inte fångat mig efter ca 50 sidor skils vi åt som vänner. :) Idag ska jag se en film som är baserad på en bok som jag gav 5/5 i betyg. Hoppas jag inte börjar gråta offentligt. Jag litar inte längre på den gamla gubben jag bor hos.
Bokkram från Bosse

Hannele på Hisingen sa...

Bosse Lidén, lyckliga jag som inte behöver glasögon alls vid läsning, mest när jag kör bil. Jag älskar kombinationen bok-film, tur att det finns böcker för alla smaker!

MissMagic sa...

Gör inte heller något uppehåll. :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, toppen! :)

Monika sa...

Nej, jag kör också på som vanligt :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, sommar är bra tid för läsning :)

Boklysten sa...

Jag har inget sommaruppehåll, däremot kanske det blir något färre inlägg under sommaren.

Hanneles bokparadis sa...

Bokslysten, härligt att inte ha något tvång.

Christina sa...

Jag kommer nog att blogga lite mer än vanligt eftersom sommar ger mig mer egentid :)
Kram

Hanneles bokparadis sa...

Christina, låter bra,
kram

Mrs Calloway sa...

jag har inte heller semesterstängt. däremot kan det bli enstaka hack i såväl bloggande som läsning. Orsa kompani lovar inget bestämt, sa min Mamma

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, skönast att ta dagen som den kommer!