Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 augusti 2017

Röda dagar av Elis Burrau

själafrid

idag på ICA Fältöversten
öppnade en dam
i mycket stor päls
locket på flera
förpackningar med
ananas- och yoghurtglass
och sen la hon tillbaka dem
/
han säger att
internet är en
törnrosasömn
och att det är dags
att vakna
det är hemskt
synd att ingen
vet vem
han är
bernur har också läst: HÄR.

5 kommentarer:

Sara sa...

Ibland får man så härliga bilder framför sig när man läser lyrik...
Som tanten med glassen!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, precis, jag tycker om att läsa Elis.

Klimakteriehäxan sa...

Haha, ger mig attan på att han sett glassdamen IRL!

znogge sa...

Ibland blir man inte förvånad även om man borde bli det...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det är sånt man kan fundera på när man läser lyrik :)

Znogge, även verkliga livet bjuder på överraskningar...