Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 augusti 2017

gallring på Stadsbiblioteket

i samband med Kulturkalaset i Göteborg gallras även böcker på bibliotek,
jag höll Lars Lerins Naturlära i handen, 10 kr, men en annan kvinna fick den.
jag är mycket nöjd med mina fynd för 10 kr per bok, tunga tjocka.
Dagbok 1994-2003 av Mircea Cartarescu med 667 intressanta sidor.

9 kommentarer:

Mrs. B sa...

Det tycker jag verkligen att du ska vara, vilka fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs. B, ungefär vad jag orkade bära!

znogge sa...

Minst sagt prisvärt!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, mycket folk och många böcker!

Villa Frejas bokblogg sa...

Prisvärt. Biblioteksgallring hade varit trevligt att vara med på.

Mrs Calloway sa...

jag hade aldrig släppt Naturlära!

Hanneles bokparadis sa...

Freja, man gör lite överraskande fynd.

Mrs Calloway, det ville inte den andra kvinnan heller!

KajsaLisa sa...

Lyckas man passa in en biblioteksgallring så kan det vara riktigt kul. Gjort det en gång.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, två gånger på detta sätt, synd att böckerna så tunga :)