Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 augusti 2017

somnar av ljudböcker - helgfråga

Vad tycker du om ljudböcker? undrar Mia i Helgfrågan, jag somnar lätt och har svårt att göra två saker samtidigt. I bilen blir det Göteborgs lokalradio.

Bonusfråga: Vad jobbar du med? (om man tycker bonusfrågan är för privat behöver man inte svara) jag är behörig svensklärare på högstadiet, trivs med tonåringar men har även jobbat som teknikinformatör på Ericsson.

27 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag lyssnar aldrig på ljudböcker i sängen om jag inte ska sova.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag läser inte böcker heller i sängen...

Lena sa...

Har också arbetat på Ericsson.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, jag trivdes på Ericsson men de sparkar folk ganska ofta...

Ewa K sa...

Ljudböcker är inget för mig ... inte än i alla fall.

[Anna] sa...

Jag skulle nog inte våga lyssna i sängen när jag ska sova :)

Cissi sa...

Jag lyssnar sällan i sängen, bara när det är en riktigt spännande bok som jag inte kan släppa. Och gör jag det brukar jag spela Candy crush samtidigt.

Evelina Nilsson sa...

Jag skulle nog också ha svårt för att lyssna på ljudbok i sängen

Bokdamen sa...

Jag lyssnar inte så ofta i sängen, men det händer ibland, men brukar sluta innan jag somnar ;)

Sara Pepparkaka sa...

Skulle ju vara jobbigt om du somnade i bilen!!

Madde sa...

Brukar somna också om jag ligger ner och lyssnar på böcker men funkar utmärkt vid exempelvis tvätt och städ!

Hanneles bokparadis sa...

Ewa K, jag tycker om att se texten.

[Anna] bra sömnmedel för maken :)

Sissi, spela samtidigt...?!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, jag kan somna lätt i soffan också...

Bokdamen, jag har inte sagt något om att lyssna i sängen ;)

Sara, eller hur, jag är duktig på att slappna av!

Madde, jag har svårt att koncentrera mig och göra två saker samtidigt

Boklysten sa...

Jag har också problem med judböcker. Jobbade också på Ericson några år.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, ett trevligt företag att jobba på.

Klimakteriehäxan sa...

Haha, inte många ord du slösade på det ämnet - som jag kan hålla på hur länge som helst om och med!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag kan inte göra två saker samtidigt: kan inte städa och lyssna, vilket låter praktiskt och trevligt... sitter jag och lyssnar, somnar jag.

Monika sa...

Somnar gör jag inte när jag lyssnar, men jag tappar snabbt fokus och glömmer att lyssna :)

Midnattsord sa...

Somnar gör jag inte men kan inte fokusera utan det blir bara brus.

Nilmas Bokhylla sa...

Vad roligt att läsa dina svar!

Hanneles bokparadis sa...

Monika, jag ska försöka lära mig lyssna

Midnattsord, jag tycker om att se texten.

Nilma, trevligt att höra!

Ylva sa...

Lärare tänkte jag att du varit men teknikinformatör var lite otippat.

Hanneles bokparadis sa...

Yla, läste natur på gymnasiet och något år teknisk fysik på Chalmers, drömde om att bli forskare som Marie Curie

Mrs Calloway sa...

jag läser ju hellre vanliga böcker, men jag lyssnar då och då på en ljudbok. rätt titel och rätt uppläsare så går det bra

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag önskar jag kunde lära mej lyssna

Lottens bokblogg sa...

Jag tror också jag skulle riskera att somna..

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, inte farligt att somna...