Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 juni 2018

Brighton Pier 1901, gamla bibliotek

Photo by H.R.H. Princess Victoria.
The Entrance to the new Pier, Brighton.
The Ladys Realm 1,7 kg med 500 illustrationer, klart att den fick följa med mig hem i min ryggsäck. Lavinia Countess Spencer, för drygt hundra år sedan.
The Library, Eaton Hall.
Photo by H.N. King: The Library, Windsor Castle.
Rudyard Kipling's House.
Some New Books: The water of Sicily by Norma Lorimer 1901.
In Search of Mademoiselle by George Gibbs 1901.

2 kommentarer:

Mösstanten sa...

Klart att du måste ha den boken!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, innehåller lite om trädgård, mode, handarbeten, noveller, kungligt svaller och annat viktigt som intresserar oss kvinnor.