Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 oktober 2018

vi delar på bördan

Ibland går läsningen trögt, i vår bokcirkel delade vi på boken; 
den ena läser början och den andra slutet, fungerar utmärkt.
Vegansk vetelängd så klart, till Walden av Henry David Thoreau.

6 kommentarer:

Rak i ryggen sa...

Stafettläsning har jag aldrig provat i bokklubbsform. Fiffigt!

Mösstanten sa...

Ja är jag tvungen att läsa en bok så skulle det kanske vara en god idé.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, det kan bli väldigt lyckat!

Mösstanten, nästa gång vill vi läsa hela boken :)

znogge sa...

Låter som ett intressant alternativ. Vill man så kan man läsa hela boken därefter.

Klimakteriehäxan sa...

Det hade jag aldrig förr hört talas om!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, precis, men för tillfället räckte detta, vi berättade för varandra det vi hade missat. Walden är ingen roman utan essäer.

Klimakteriehäxan, vi är uppfinningsrika på Hisingen! ❤️