Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 oktober 2018

vegetariskt - helgfråga

Vilken bok vill du läsa? undrar Mia i Helgfrågan.
Sami Saids bok är jag sugen på, lånat en ny Ferrante.

Bonusfråga: Äter du vegetariskt?
äter allt, soppor är gott, barnen bjuder vegetariskt ibland.
Mias Helgfråga

23 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag är nyfiken på barn- och ungdomsböckerna.
Jag äter för övrigt nästan bara vegetariskt, bara fisk eller fågel ibland.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, i min ungdom var jag vegetarian ett par år, nu äter jag allt, tycker om att testa nya saker.

Evelina Nilsson sa...

Vegetariska soppor tycker jag om. Saids bok blir jag nyfiken på.

Mia Eggimann sa...

Uttömmande svar som alltid :)

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, soppor är så gott, kan varieras oändligt.

Marie, bra eller hur :)

Cissi sa...

Just Sami Saids bok har jag sett flera inlägg om. Jag hoppas snart få se att fler läst den och se vad de tycker.

Hanneles bokparadis sa...

Cissi, jag läser först innan jag tar reda på vad andra tycker...

Znogge sa...

Själv äter jag mer och mer vegetariskt eftersom det alltid finns som alternativ i gruvan. Hur gott som helst :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det finns mycket gott vegetariskt, varierande.

Klimakteriehäxan sa...

Många verkar tro att Said vinner.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, kanske, jag har gillat det jag läst av Said.

Books&Brunch sa...

Om jag hinner tänker jag mig försöka mig på Sami Saids bok också:) Men annars blir det Karin Smirnoffs bok i första hand! Har den nerladdad på Bookbeat.

Hanneles bokparadis sa...

Johanna, då är helgen räddad.

Ama de casa sa...

Jag äter också mycket vegetariskt, men en köttbit nu och då blir det också. Fast jag är nog mest för köttfärs och korv. Haha! Barnmat är nog min grej :-D

Lottens Bokblogg sa...

Barnen får ofta soppa i skolan så vi lagar sällan det hemma.

Bokdamen sa...

Vegetariska köket har utvecklats mycket sen jag blev vegetarian, som tur är.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, vi äter allt, roligt att variera sig.

Lotten, barnbarnen gillar soppa hemma också.

Bokdamen, helt annan vegetarisk mat nu, jag var vegetarian ett par år ungefär 1980, men jag hittade på massa god mat.

Boklysten sa...

Äter vegetariskt ibland

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, gott att variera ibland, inte äta samma hela tiden.

FrökenChristina sa...

Äter gärna efter säsong så det blir mycket svenskodlat nu och även kött. Men det måste vara svenskt. Det enda jag äter som inte är svenskt är fisk och ris. Bor ju inte vid kusten så det är fryst fisk som gäller.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, godast och smartast äta efter säsong.

Sara sa...

Varierat är bäst, både vad gäller böcker och mat!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, så sant så!