Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 november 2018

julklappstips - helgfråga

Vad tycker du om bokpaket? typ Lavender lit, undrar Mia i Helgfrågan.
Jag har inte sett sådant tidigare, men tycker egentligen att det är roligare att leta efter bokjulklappar och bokrelaterade saker själv.

Bonusfråga: Har du några bra julklappstips?
Nu köper jag julklappar bara till våra bokglada barnbarn, har precis köpt Fantastiskt fenomenala kvinnor som förändrade världen och Fantastiskt fenomenala kvinnor som skapade historia till vår 7-åring och 9-åring (som redan läst båda delarna av Rebelltjejer).
Mias Helgfråga

17 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Håller med. Och det är absolut roligast att leta klappar till barn!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, roligt att hitta något passar och är önskat.

Villa Frejas bokblogg sa...

Det är så roligt att få böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, men jag har en hel del böcker, kan bli dubbletter.

Sara Pepparkaka sa...

Jo, tur att det finns barn bland dem jag brukar ge julklappar åt. Men det är egentligen rätt roligt att försöka hitta passande böcker åt folk i alla åldrar!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, ibland lyckas det!

Ama de casa sa...

Vi byter inte julklappar med nån - tror att det är därför jag älskar julen så mycket, ingen stress med att leta presenter till nån för en specifik dag. När jag hittar nåt som jag vill ge bort till nån som skulle gilla/ha nytta av det så vill jag ge bort det direkt :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det blir ingen stress när en tänker på varandra - och kanske hittar någon liten sak som passar och ger glädje ❤️ behöver inte komma från affären, kanske skriva en liten dikt. Jag ger också bort saker direkt :)

Yasmine sa...

Vilka spännande böcker :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, lärorikt även för oss vuxna :)

[Anna] sa...

Det är alltid roligt när man får ge bort böcker :) Iår kommer jag ge bort ovanligt lite böcker!

Lottens Bokblogg sa...

Inga julklappar till så små barn i år

Bokdamen sa...

Det blir upplevelser här.

FrökenChristina sa...

Kusinbarnen är bäst att handla till. 5-åringen gillar LEGO och tja, jag med. Så han går och önskepekar och så handlar jag sen. Sedan får jag bygga lite med. Win, win för båda.

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] för mig är det enkelt att hitta böcker, hoppas mottagaren uppskattar dem :)

Lotten, dessa växer, kan bli svårare sedan.

Bokdamen, upplevelser är trevligt.

Fröken Christina, låter trevligt, bäst med klappar en gillar själv.

Mia Eggimann sa...

Jag har tyvärr inga barn att köpa till än.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, oftast är det lättast till de små.