Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 juli 2019

tillfälligt påfågelsbokmärke

En fin påfågel-penna kan man lägga mellan sidorna om boken ligger på bordet (det finns andra djur-pennor; häst, panda, lejon, flamingo).
Vad har du mellan sidorna, undrar Boklysten. Även Mösstanten, Klimakteriehäxan, Agneta och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

25 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Det var en uppfriskande penna :)
Kul inslag.

Mösstanten sa...

Ja, om boken ligger på bordet kan man behöva ett annat slags bokmärke. Tänk att det finns påfågelspennor också.

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, eller hur :)

Mösstanten, perfekt för oss som gillar påfåglar ❤️

Ama de casa sa...

Det där var ju pennor/bokmärken som passar alldeles perfekt till dig :-D

Znogge sa...

Vilka fina pennor!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, så glad jag blev när jag hittade dessa!

Znogge, barnbarnen har också fått lite olika djur-pennor :)

Geddfish ♥ sa...

Jadå, det funkar! Fina påfåglar, förresten!
http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/07/bokmarken-vecka-27-pbm.html

Klimakteriehäxan sa...

Ja säg mig - vad kan man INTE ha en påfågel till?

wiolettan sa...

Men så fina bokmärken, dom gillar jag verkligen.

Yasmine sa...

Vilken söt penna :D

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, visst kan en penna funka i all hast.

Klimakteriehäxan, nu dricker jag te ur min påfågelsmugg från svärdottern ❤️

Wiolettan, pennor egentligen.

Yasmine, helt i min smak :)

Älskar att läsa sa...

Så fin penna! Ja, den funkar ju jättebra som bokmärke när boken ligger på bordet :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, jag har köpt olika djur-pennor till barnbarnen ❤️

Orsakullan som blev mamma vid 20, specialpedagogstudent & doula sa...

Men du så himla söta och fina :D. Jag tycker om påfåglar, otroligt vackra fåglar som redan från barndomen någon gång på ett zoo fascinerat mig :). Så dessa bokmärken hade varit en dröm :).

Hanneles bokparadis sa...

Orsakullan, egentligen inte bokmärken... utan blyertspennor :)

Emma, Sol som sol? sa...

Hehe, de där påfåglarna ser ut att ha lite attityd i blicken! Men det har nog påfåglar egentligen, Inga gullegullfåglar om man säger så.

Hanneles bokparadis sa...

Emma, fint när fåglar har attityd :)

Ylva sa...

Vilka söta pennor! (Men jag brukar nästan alltid ha något papper att använda som bokmärke.)

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, oftast hittar man något passande.

BP sa...

Du är ju påfågelfetischist, så visst kan man använda en sådan penna som bokmärke. Har faktiskt aldrig sett dessa "temapennor". Å du, de såg ut som ätpinnar så som du fotat dom. Snyggt!

Hanneles bokparadis sa...

BP, finns olika djur-pennor för alla smaker :)

Annette sa...

Så fina och passande pennor hos dig, med påfåglar. Jag skulle väl antagligen välja häst :)

Hanneles bokparadis sa...

Annette, det kan jag tänka mig att passar dig :)

Boklysten sa...

Vilka roliga pennor!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, barnbarnen älskar dessa ❤️