Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 augusti 2019

planera tågresan till de europeiska bokmässorna


En sån vacker bok.
Med tåg genom Europa : 470 tips och sju rutter ger många praktiska tips nu när flera vill flyga mindre. Bara första halvåret 2018 såldes det 30 procent fler interrailkort i Sverige jämfört med året innan. Trots internet är det inte alltid få ett sammanhang och överblick, ibland kan en bok vara bättre. Jag har i alla fall svårt att veta hur planera och boka tågbiljetter, platsbiljetter och sovvagnar. "Vilka appar är bäst att använda till vad? Vilka bokningssidor på webben? Finns det fysiska resebutiker som kan hjälpa till? Du får också tips om hur du kan packa smart, vad som är fiffigt att ha med sig och hur du reser säkert."

Författarna Anna W Thorbjörnsson och Marko T Wramén är professionella resejournalister och författare. Tillsammans har de gjort hundratals resereportage runtom i världen och skrivit sju reseguideböcker. Ofta är sonen Gustav, tre år, med på äventyren. Tåg har de åkt över hela världen.

Så planerar du tågresan till de europeiska bokmässorna: HÄR.

9 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Att resa med tåg ut i Europa verkar vara ett trevligt äventyr. Tänk vad man får se mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, riktigt inspirerande bok.

Klimakteriehäxan sa...

Jag brukar ju ta tåget till bokmässan i Gbg men inte ens det tror jag att det blir i år ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, på tåget hinner man ju läsa böcker....

Znogge sa...

Jag har tågluffat och åkt tåg mycket så det är inget som tilltalar mig längre. Flyg få det bli för min del.

Mösstanten sa...

Vilket bra boktips! Det är ju så knöligt att boka tåg genom flera länder.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag var alltid något år för gammal för att tågluffa.

Mösstanten, väldigt inspirerande bok, vackra lockande bilder, hotell- och restaurangtips.

KajsaLisa sa...

Gjorde en liten test i somras och tog tåget till Malmö, riktigt bekvämt känner för att åka längre.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, liten matsäck och god bok, riktigt avkopplande.