Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 oktober 2019

bokmärken i en finsk bokaffär

Ingen idé köpa tunga böcker men bokmärken är bra souvenirer.
kanske Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

13 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det var riktigt gulliga bokmärken. Undrar hur många du har?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tillräckligt, jag är ingen som räknar...

Geddfish ♥ sa...

Vilka underbara bokmärken, riktigt söta!
Jojomen, jag visar också ett bokmärke idag https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/10/mina-bokmarken-v-42.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ kunde inte låta bli att köpa :)

Älskar att läsa sa...

Vilka gulliga bokmärken!
Mitt bokmärke :) https://agge-alskarattlasa.blogspot.com/2019/10/bokmarke_19.html

Znogge sa...

Bokmärken är en trevlig souvenir!

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, lite trädgårdstema :)

Znogge, kostar lite, väger lite, tar lite plats :)

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt bra souvenirer!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, finns något för alla smaker!

BP sa...

Så söta de är bokmärkena! Den vänstra är ju riktigt, riktigt 1960-tal, de två andra är gulliga och lite mera moderna. Men jag hade inte betalat två Euro/st måste jag säga. Lärde mig förresten att Sinulle på det högra bokmärket betyder "du";-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, speciellt för mig - eftersom Sinulle betyder till "dig", meningen att ha i en bok man köpt som present - och på prislappen står Lieto, orten där jag bodde tio år :)

Emma, Sol som sol? sa...

Men de var ju lite söta och som du säger, bokmärken är bra souvenirer.

Hanneles bokparadis sa...

Emma, gillar trädgårdstema.