Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 oktober 2019

ordspråk - fem på fredag

1 När ropade du senast hej innan du kommit över bäcken? fick en besvärlig punktering, skruvarna fast, sonen kämpade.
2 Hur hade din morgonstund guld i mun idag? lite segt, är morgontrött.
3 Vilka tre goda ting har du varit med om i veckan? simmat med barnbarn, min mor mår bra efter att läkaren lyckades operera bort proppen, fikat ute i solen på altanen
4 När senast fick du vänta på något gott? bokcirkeln bjöd på kladdkaka igår.
5 När fann du senast något du sökte? en bra bok på biblioteket.
 fem på fredag hos: ElisaMatilda.

14 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Såg ut som din vecka varit rätt lugn och trevlig.....!?
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, jag är rätt nöjd :)
kram

Susie på Stjärnarve... sa...

Hej igen! som svar på din kommentar hos mig; Jo, i flera av dom har lupinerna helt tagit över och där måste jag försöka (för det är inte lätt) ta bort åtminstone en del av dom!
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, en hel del trevligt pyssel med trädgård ❤️

Ingrid sa...

Det där däcket ser helt klart inte riktigt friskt ut!
Ha en skön helg!
/Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid, det gick inte att laga...

Mrs Calloway sa...

fint med din mors propp. däck och sådant är ju världsliga saker

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, helt fantastiskt att de hittade min mors propp! ❤️

Paula sa...

Skönt att höra att din mamma repar sig. Trevlig helg

Hanneles bokparadis sa...

Paula, hon har mycket finsk sisu,
tack detsamma.

Klimakteriehäxan sa...

Stillsamma veckor är något att vara tacksam för!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, helt i min smak!

BP sa...

Så du är också morgontrött, det är jag också.
Bra med hjälp från sonen. Byta däck gjorde jag en gång, och då var jag 20 år.
Bästa nyheten utan tvekan är ju att din mor blev av med proppen och mår bra nu.

Hanneles bokparadis sa...

BP, min mor har mycket finsk sisu 🇫🇮