Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 november 2019

köpt en ny sportjacka

Väntade på sonen i cykelaffären när han pratade med reparatören, och provade en riktigt skön cykeljacka. Lagom lång över baken, med varm huva som fungerar även med cykelhjälm, jag är så nöjd. Kanske även Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

14 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till en ny och bra jacka! Två stadiga bokmärken på köpet :D

Mösstanten sa...

Kul att du hittade en bra jacka. Det gör man ju inte alltid när man är på jakt efter en.

Mösstanten sa...

Nu har jag en testblogg här på Blogger. Jag har en på Wordpress också. Blogg.se tar bort möjligheten att slippa reklam. Dessutom strulade det igår. Jag tror att många kommer att lämna Blogg.se och jag vill slippa reklam på min blogg. Jag tror att jag kan lägga dit adressen till min Blogg.se-blogg i min presentation också.
Det blir lättare att kommentera.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en varm härlig sportjacka med huva behövs!

Mösstanten, eftersom jag är kort och tjock så kan det vara svårt. Jag har ingen reklam, det tror jag att man kan välja bort själv.

Älskar att läsa sa...

Grattis till att du har hittat en varm och bra jacka!

Lapparna är bra som bokmärke :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, inte fel, korta jag har svårt med storlekar :)

Klimakteriehäxan sa...

Så du cyklar även på vinterväg ... lycka till! Att lapparna funkar bra som bokmärken är helt klart.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, beror på... minus och is så låter jag bli.

Klimakteriehäxan sa...

Apropå reklamfri blogg: jag har aldrig på snart femton år haft en enda annons på min blogg. Däremot händer det att jag bjuder på reklam omjag ramlat över något bra som jag tycker att fler borde känna till. Så har exempelvis Ikea en egen etikett hos mig ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan.man väljer själv om man vill ha andras reklam, själv berättar jag om bra saker.

BP sa...

Då gjorde du två flugor på smällen - en jacka och ett bokmärke. Hoppas du har nytta av båda!

Hanneles bokparadis sa...

BP, jackan är jättefin och varm!

Geddfish ♥ sa...

Va bra! Sportaffärer brukar ha bra jackor och detta är ett bra märke och så fick du bokmärket, fint!

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, jag är mycket nöjd med jackan, kan både cykla och promenera.