Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 november 2019

lagom - fem på fredag

1 Vad har du för mycket av? kläder har svärdottern hjälpt mig att rensa.
2 Vad har du för lite av? energi för träning.
3 Vad har du lagom av? kärlek ❤️ av flera generationer.
4 Vad har du för dröm om framtiden? orka hålla i gång några decennier till.
5 Vad har du ångrat allra mest? småsaker jag inte gjort; ge beröm.
Paula har skickat kluriga frågor till: ElisaMatilda.

17 kommentarer:

znogge sa...

Bra och kloka svar!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, i stort sätt är jag ganska nöjd :)

Geddfish ♥ sa...

Fina svar! Skönt att vara nöjd.
https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/11/fem-en-fredag-v47-for-mycket-for-lite.html

Ingrid sa...

Så roligt att läsa dina svar! Det låter verkligen som om du är nöjd med tillvaron.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ tack, jag är väldigt nöjd med livet.

Ingrid, saknar ingenting, har allt.

Klimakteriehäxan sa...

Tror du har rätt: man ger beröm för sällan.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ska berömma även maken oftare ❤️

Mia Eggimann sa...

Ge beröm är viktigt och att uppmärksamma folk.

Mia Halvarsson sa...

Bra och kloka svar <3

Mrs Calloway sa...

svårt att hinna med träning ovanpå allt annat. inte är det så jätteroligt heller. men det är nödvändigt

Hanneles bokparadis sa...

Mia E, mycket viktigare än man tror.

Mia H, jo, ungefär så här är det.

Mrs Calloway, jag börjar inse mer och mer hur viktigt träning är.

Paula sa...

Gillar speciellt all kärlek i flera generationer, det har jag också, även om dom inte finns på kram-avstånd.
Det är sällan man ångrar det man gjort, mer som du, det man inte gjorde. Men vi gör ju alla så gott vi kan under de förutsättningar vi har! Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, precis, vi gör så gott vi kan... och det räcker långt! Trevlig helg!

BP sa...

Det är faktiskt många som svarat att de har för många kläder. Måste vara en kvinnogrej det där;-) Min man verkar vara undantaget från regeln, för det är han som inte kan separeras från gamla "trasor".

Hanneles bokparadis sa...

BP, jag tycker mycket om alla mina kläder ❤️

Susie på Stjärnarve... sa...

Man känner igen sig själv i dina svar.....
TREVLIG HELG/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, så är det nog... trevlig helg!