Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

31 december 2018

mina nyårslöften 2019

Förnyade mitt gymkort före jul, ska försöka röra på mig, cykla. Kilted Yoga: fokus, lugn, styrka och kraft av Finlay Wilson är väldigt inspirerande och vacker bok om yoga. Han lär ut grunderna och visar hur man steg för steg bygger upp en mer avancerad och sammanhängande serie yogapositioner.
Ketoguiden : 100 recept och kostplan för 30 dagar av Martina Johansson lånade jag på biblioteket, handlar egentligen om viktminskning, men jag tänkte hitta bra tips om nyttig mat, eftersom jag i höst fick diagnosen diabetes. På tio dagar lyckades jag halvera mina höga sockervärden med LCHF, men jag tänker äta ganska normalt i fortsättningen.
fortsätter att läsa och bokblogga ungefär som förut.

22 kommentarer:

Blondina sa...

Jag tränade, de kändes bättre men har sträckt ryggen lite då jag halkade, så att röra sig hjälpte inte :( men massage mjukade upp musklerna de blev lite bättre :)

Hanneles bokparadis sa...

Blondina, tråkigt med ryggen

Annas Fotnoter sa...

Det låter som bra och sunda mål :)
Jag ska gå en yogakurs under våren och det ser jag verkligen fram emot.

Hanneles bokparadis sa...

Anna, intressant, sonen har visat mig lite.

Rak i ryggen sa...

Fina mål. Om jag nånsin hamnar i yogaposition iförd kilt lovar jag att skicka ett foto ;)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, det ska jag komma ihåg :)

Christina Karlsson sa...

Lycka till med dina nyårslöften! Halverade sockervärden låter ju bra.
Själv ger jag sällan nyårslöfte.

Må väl och ha ett riktigt gott nytt år!
Kram

Mösstanten sa...

Bra löften. Träning ja. Blir påmind, vilket är bra. Jag ser fram emot att följa din blogg nästa år! Gott nytt år!

Klimakteriehäxan sa...

Brukar undvika nyårslöften, eftersom de är så svåra att hålla. Men den här gången har jag för avsikt att INTE få tillbaka de 15 kroppskilon jag lyckats minska min vikt med under året (sen påsk). Lycka till med din kamp mot diabetesen, träning och bra kost är rätt medicin. Gott år till dig, med många påfåglar!

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, gott nytt år på dig också!

Mösstanten, önskar dig ett fint nytt år!

Klimakteriehäxan, bra jobbat! jag har ju finsk sisu, avslutar gärna det jag påbörjat. Gott nytt år! ❤️

Villa Frejas bokblogg sa...

Att äta ännu mer hälsosamt står även på min lista. Redan nu äter jag nåt mellanting mellan lchf och 5:2 och inget rött kött, men funderar på att utesluta även fågel och bara äta fisk och vegetariskt. Det går alltid att äta mer grönt. Det blir mitt mål.
Gott nytt år.

Ama de casa sa...

Låter som braiga och viktiga grejer att tänka på och försöka hålla sig till.

Ha nu en riktigt fin nyårsafton och Gott Nytt År!

Hanneles bokparadis sa...

Freja, vi är två i familjen, så jag vet inte riktigt hur det blir, mera grönt äter vi, de vuxna barnen har lärt oss mycket. Gott nytt år!

Ama, en vill ju hålla sig ung för att orka med barnbarnen ❤️
Gott nytt år!

znogge sa...

Mer rörelse ska jag försöka få in. Sedan så får vi väl se. Är inte så mycket för att lova just kring nyår utan gillar mer att förändringen ska vara ett medvetet val som vuxit fram och inte en grej. Men visst, det ena utesluter inte det andra.

Gott slut!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, bra tillfälle att lova fortsätta att gå på den smala vägen.

Robert W sa...

Många löften. Jag önskar dig all lycka med dem. Ska du förresten hänga på en kaosutmaning för 2019? Jag har inte hittat någon, så jag gjorde en egen.
https://skrivrobert.blogspot.com/2018/12/kaosutmaningen-2019.html

Yasmine sa...

Det låter som bra nyårslöften! :D

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, kul, gillade årets kaosutmaning.

Yasmine, ganska lätta löften att hålla :)

Mrs Calloway sa...

jag tänker inte lova något alls. men kanske anmäler jag mig på ett nytt gym. barnbarnen måste en ju orka med. Gott Nytt läsår önskar jag dig, Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, precis, en måste hålla sig i form för att orka med barnbarnen ❤️ Önskar dig detsamma!

Paula sa...

Ser fram emot dina boktips 2019 o gör som du känner för vad gäller kosten, du känner din kropp bäst!

Hanneles bokparadis sa...

Paula, roligt att du fortsätter göra visit här!