Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 januari 2020

Hidden Places

Hidden Places : Handbok för vuxna till barnens magiska värld (2019) av Sofia Vusir Jansson, Nathalie Myrberg är helt underbart kreativ och fantasifull bok för alla som har barn, eller har barnasinnet kvar. Nostalgi, barndomsminnen, olika årstider, allt från barnrumsinredning, maskerad utklädnad och roliga pyssel med stort fokus på hållbarhet. Underbara foton.
Sommarkalas på ett trevligt och hållbart sätt.
38. Läs en YA-bok.

8 kommentarer:

Hanna sa...

Mysigt. Ska köa!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, så mycket underbara foton och tips!

Mösstanten sa...

Det verkar vara en jättefin bok. En som man blir varm och glad av och kanske lite sentimental när man tänker tillbaka. Jag antar att den kan ge tips också.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, massa fina och trevliga tips - även för dem som inte har barn, kanske bara ha kalas eller julpynta.

znogge sa...

Det låter som en härligt kreativ bok!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, perfekt även för en farmor och mormor ❤️

Ylva sa...

Det ser ut att vara så fina bilder i den! (Svårt att sälja in på gymnasiet, men jag har sett reklam för den.)

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, kanske inte just den målgruppen, men jag blir glad av boken.