Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 januari 2020

A Beautiful Obsession - helgfråga

Vad läser ni? undrar Mia i Helgfrågan, A Beautiful Obsession av Jimi Blake, en fantastisk irländsk trädgård jag besökt.
Jimi Blake har skapat Hunting Brook.

Bonusfråga: Hur firade ni in nyåret? lyssnade på Händels fyrverkerimusik, Music for the Royal Fireworks från 1749.
Mias Helgfråga
11. Läs en bok med en blomma på omslaget.

22 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jaha ... :-D

Hanna sa...

God fortsättning! Vi såg Händels fyrverkerimusik på SVT-play dagen efter, eftersom barnet somnat före tolvslaget :)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, en bok om en irländsk trädgård jag besökt...

Hanna, tack, så bra med svtPlay :)

Lena sa...

Underbar musik att lyssna på.

Kajsa sa...

Lät som en skön nyårsafton. :)

Hanneles bokparadis sa...

Lena, riktigt bra.

Kajsa, god mat i trevligt sällskap :)

Scylla sa...

Jag kände inte till boken, var tvungen att googla :) Skulle jag absolut kunna tänka mig att läsa. Trädgården har "legat i träda" i två år nu på grund av min utmattning, men i år hoppas jag att jag ska kunna hitta tillbaka och börja röja lite. Tyvärr missade jag att beställa från STAs frölista, första omgången :( Nu när de har tidigarelagt det hela kommer det i värsta julstressen. När jag var frisk hade jag flera hundra frösådder igång varje vinter-vår.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, trädgård har alltid varit en avkoppling för mig, frön lyckas jag inte så bra med... är dålig på att vattna. Vi har ett söndersprängt berg, som blivit väldigt personlig trädgård med en hel del med bärbuskar och fruktträd, för barnbarnens stora glädje.

Ama de casa sa...

Vi var ute på lokal och röjde. Riktigt trevligt och väldigt länge sen sist :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, ni röjer ju nästan jämnt :)

Robert W sa...

Jag borde nog lyssna mer på klassisk musik. Det finns så otroligt mycket vackert där.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, rogivande.

Bokdamen sa...

Låter trevligt med klassiskt

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, gäller att hitta det man gillar bland stort utbud.

Mia Eggimann sa...

Jag hoppas ha kraft att ta tag i min trädgård i år och mina pallkragar.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, för mig är trädgård ganska bra avkoppling.

Åsa sa...

Visst kan trädgårdar fascinera, liksom parker (minnet går förstås till Londons parker då för mig, även om det är väldigt gamla minnen...).

Lottens Bokblogg sa...

Trädgårdsböcker har aldrig varit min grej, även om jag kan njuta av att vandra i en fin trädgård

Lottens Bokblogg sa...

Trädgårdsböcker har aldrig varit min grej, även om jag kan njuta av att vandra i en fin trädgård

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, för mig är trädgård stor avkoppling.

Sara sa...

Jag njuter gärna av andras trädgårdar men har inte något intresse av trädgårdsskötsel. Kan ju delvis bero på att vi bor i lägenhet...

Hanneles bokparadis sa...

Sara, min 87-åriga mor har alltid haft massa egna tomater på hennes lilla balkong, kryddor också.