Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 juli 2020

ynnest - fem på fredag

1 När senast var någon artig mot dig? i  bussen visar alla hänsyn.
2 När senast förlät någon dig? maken, eller var det jag...
3 Vad för något köpte någon nyligen till dig? maken köpte blommor till vår 37:e bröllopsdag i veckan ❤️
4 Vad blev senast taget från dig? barnbarnen plockar skatter bland mina saker, roligt att saker blir använda.
4 När blev du senast överraskad? när dottern ville ta styrkepass på gymmet med mig.
Fem på fredag hos: ElisaMatilda.

20 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Det er så trivelig å få blomster. Det trenger ikke være store buketten, bare det at noen husker på deg.

Hanneles bokparadis sa...

Lillian, visst är det fint med blommor, jag gillar små buketter, bäst när barnbarnen plockat ❤️

Ama de casa sa...

Åh! Stort GRATTIS på tegelbröllopsdagen! :-) Hoppas ni firade med nåt gott att äta och dricka :-)

Znogge sa...

Grattis på bröllopsdagen! Väl värt att fira så det hoppas jag att ni gjorde! Vi ligger några år efter er <3

Geddfish ♥ sa...

Grattis, så underbart att kunna fira detta!

Klimakteriehäxan sa...

Grattis! Här blir det champagne ikväll. På dagen 37 år sen vi träffaddes, maken och jag. Om en månad har vi varit gifta i lika många år!

tantaugusta sa...

Grattis till bröllopsdagen!
Ja, barnen kan verkligen överraska ibland ;)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, tack, det gör vi alltid ❤️

Znogge, tack, ni kommer snart i kapp :)

Geddfish, verkligen, kul att glädjas åt barnbarn tillsammans!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, grattis, lika länge som vi!

tant Augusta, det som är så kul med barn, inte två likadana dagar!

Karoleen sa...

Härliga svar på svåra frågor tycker jag =) Ha en trevlig helg!

Bokdamen sa...

Grattis på bröllopsdagen! Roligt med såna överraskningar.

Mrs Calloway sa...

alltid trevligt med blommor. jag delar också gärna med mig av mina skatter till barnbarnen. klart att det är roligt att göra något med en dotter!

tanthuset.blogg.se sa...

Barnbarn måste verkligen vara underbart <3 för att inte tala om när dom hittar skatter <3

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, trevligt med vissa överraskningar.

Mrs Calloway, en del saker är riktigt populärt.

Mia, skatter gillar väl alla.

BP sa...

Gulligt av maken att komma ihåg bröllopsdagen och köpa blommor:-) Sturkepass på gymmet minsann, det var inte illa.

Hanneles bokparadis sa...

BP, barnen vill gärna hålla mig i form 🚲 🏋️‍♀️

Paula sa...

Grattis till 37 giftasår.

Hanneles bokparadis sa...

Paula, tack.

Åsa sa...

Toppen att alla visar hänsyn på bussen, sånt krävs ju verkligen i dessa tider.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, lugnt och vänligt i affärer också.