Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 augusti 2020

män - omslag

James Joyce och Zlatan har kanske något gemensamt.
Gogol, Anyuru, Vitas make.
Enid Blyton har skurkar, även Agatha Christie.
Män under Montaignes tid.
Blandade män.


Män hos Boklysten.

25 kommentarer:

Robert W sa...

Roligt med en bok om Edward VII. I likhet med prins Charles fick han vänta mycket länge på tronen.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, men inte kul att bli kallad för den tjocke kungen...

Robert W sa...

Jag misstänker att ingen sade det till honom ;)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, har för mig att hans mor sa det, drottning Victoria tyckte inte om sin äldste son; Edward VII (1841-1910)...

Ett mystiskt bibliotek sa...

Poirot dyker upp hos mig också. Han var given, kom att tänka på honom innan jag ens hunnit fram till bokhyllorna. :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, en av mina favoriter ❤️

Sara Pepparkaka sa...

Oj vad många du hittade!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, lite förvånad blev jag.

Ama de casa sa...

Haha! Jag läste "ansiktsbehandling" och satt som ett frågetecken här ett tag. Sen kollade jag rubriken igen och då blev det genast klarare :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, haha, inget av dessa berör mig :)

Boklysten sa...

Du hittade ju jättemånga och jag ser att jag missade Zlatan.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, lätt att missa.

Lena sa...

Oj så många du hittade. Zlatan-boken har även jag med.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, tror att äldre böcker har mer ansiktsbehåring.

Åsa sa...

Men du hade hittat många, med variation dessutom! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag har varierande genrer i mitt bibliotek :)

Mia Eggimann sa...

Det var en hel del män och gubbar hihi

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jo, det finns många män i böckernas värld :)

Ylva sa...

Kul att jämföra Joyce och Zlatan, mustascherna är lika. Jag såg ett avsnitt om engelska byar, väldigt mysiga såklart!

Robert W sa...

Så konstigt! Det är en massa kommentarer från ett inlägg ifjol.

Trevligt med Agatha Christieomslag!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, se engelska byar med Penelope Keith är helt underbart! ❤️

Robert W, de gamla omslagen är så fina!

Lena sa...

Många intressanta omslag med män hos dig.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, män från olika tidsperioder.

Åsa sa...

Vilka fina gamla böcker av Christie! Rariteter. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, visst är de fina :)