Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 maj 2021

lyckokänslor - fem en fredag

1 Vad i veckan fick dig att längta efter något? stoppa undan min varma vinterjacka.
2 Vad i veckan fick dig att sakna något? promenader med sonen, han hemma med förkyld dotter.
3 Vad i veckan gav dig lyckokänslor? barnbarnet fick bra på prov i skolan.
4 Vad i veckan fick dig att fundera? dags att plocka fram cykeln?
5 Vad i veckan fick dig att vilja testa något nytt? nya övningar på gymmet.
                                                     Fem en fredag hos: ElisaMatilda.

18 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Hvor vidunderlig bli det ikke med varme klær i skapet isteden for på seg? Kunne sitte ute på verandaen med en god bok og nyte sommerkvelden

Hanneles bokparadis sa...

Lillian, det var för länge sedan man satt ute på altanen med en god bok, men snart...

Kina sa...

Ja tänk den där härliga tiden då man kan sitta ute och läsa till långt in på natten utan att frysa. Det känns som det är på gång eller...? Ha det gott!

Hanneles bokparadis sa...

Kina, det är på gång, nästa vecka kan vi börja njuta av utelivet igen 🙂

Klimakteriehäxan sa...

Nog kan man väl ta fram cykeln nu. Om man vill cykla, alltså ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det har varit väldigt regnigt och blåsigt 🚴🏼‍♀️ lättare att promenera 🏃🏼‍♀️

Geddfish ♥ sa...

Jag har cykeln framme och cyklar året om.
Men jag längtar så efter sol och värme.

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish, jag är rädd för isfläckar, har bra is-kängor för promenader. Nu har solen vaknat 😀

Mrs Calloway sa...

jag hänger inte undan de varma jackorna förrän jag är alldeles säker på att det blivit varmt. har suttit på altanen några gånger och fikat och läst. men blåsten är svår. funderar också på att ta fram cykeln

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, vi har fikat några gånger ute, nu är värmen på väg 🌞

femfemman sa...

Känner också för att ge mig ut och cykla. Är en typisk sommarcyklar/fintvädercyklare. Så gott att ge sig ut på tur när man kan cykla i shorts/ cykelbyxor och linne/t-shirt.
Lycka är för mig att umgås med mina små, så efterlängtade, barnbarn.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, verkligen, vi bor så fint så det tar en kvart att cykla till havet.

BP sa...

Hängde undan min vinterkappa för tre veckor sedan. Jag bara vägrar att ta fram den igen. Tur att min så kallade vårjacka är rätt tjock den med, annars hade jag frusit ihjäl...

Hanneles bokparadis sa...

BP, i vanliga fall hänger jag undan vinterkappan fösta maj, så här kallt minns jag inte vi haft på länge.

Paula sa...

Vilken fin utsikt du bjuder på! Här går vi med vinterjacka o långkalsonger samt mössa och vantar morgon och kväll, Mitt på dagen klarar man sig något bättre. Trevlig helg

Hanneles bokparadis sa...

Paula, en kvarts promenad till den utsikten, ungefär samma klädsel här, men värmen är på väg, trevlig helg.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Trevlig helg! Hoppas du också klarar dig utan vinterjackan!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, detsamma, idag har jag haft lättare klädsel!