Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 september 2010

Alla var på bokmässan 2010

Även Navid Modiri, som peppade ungdomar på Bokmässan att göra
365 saker de själva tycker om, det har även blivit en inspirerande bok.
Jag springer alltid först till 2:a våningen, där alla nya trädgårdsböcker finns, även tv-kockar, som lagar mat och bjuder på smakprov.
Roligt att höra Josefine Sundström berätta om sin bok Vinteräpplen,
fast det var inte på Bokmässan, utan i en förening på Hisingen.
Jag står i bibliotekskö för hennes bok.
Märta Tikkanen berättade om sin bok Emma och Uno. Hon fick signera min gamla Århundradets kärlekssaga från 1983 med fina illustrationer av Henrik Tikkanen.

2 kommentarer:

Tuure kirjoittaa sa...

Olisi joskus hienoa käydä Göteborgin kirjamessuilla. Oliko esillä suomalaista kirjallisuutta?

Hanneles bokparadis sa...

Tuure, aina suuri suomalainen osasto kirjamessuilla, monet suomalaiset kirjailijat esiintymässä.