Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 januari 2011

Rosamunde Pilcher

Många fler än jag gillar Rosamunde Pilcher, även A Room of my own, som läst Midvinter. Rosamunde Pilcher är min stora mysfavorit, som anglofil njuter jag verkligen av hennes böcker, de är mycket engelska. En kopp te till och man tror att man är där. Eftersom man inte kan resa till England jämt, är det skönt med böcker. Hennes son har också skrivit några böcker, har inte läst Robert Pilcher än, har någon i bokhyllan och väntar.

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Åh, henne var det länge sedan som jag läste en bok av! Hnene ska jag kolla upp nästa gång på biblioteket!

Om du tycker "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?" är bra (när du läst den) så kanske jag ger mig på den också!

Hanneles bokparadis sa...

Boktokig, roligt att variera sin läsning. Pilcher skriver riktiga må-bra-böcker i engelska miljö.