Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 februari 2011

Alla hjärtans dags mat

Kokbok för kära av Linn Larsson har fina bilder och många barnsliga tips. Förföriskt gott av Kristina Eriksson är en vacker romantisk bok, passar även en vardag. Förför! : mat för två av Claes Stenmark är mer en bok för en singel, som vill imponera. På biblioteket finns nog fler tips. Jag som mormor gillar att baka hjärtan till mitt barnbarn. Och göra hjärte-landgång till maken.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Vägen till mannens hjärta går ju via magen så ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och tvärtom ;)

Klimakteriehäxan sa...

Jag säger bara "Kärlek, oliver och timjan! - Anna Bergenström.

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, inte fel..